viernes, 16 de diciembre de 2011

FASES DEL PLA D'INTERVENCIÓ


Fase 1: Conèixer la situació (general) social i personal dels alumnes.
OBJECTIUS
-           Conèixer la situació social i personal dels alumnes.
-           Identificar possibles conflictes que desafavoreixen l’èxit escolar.
-           Obtenir informació dels hàbits de treball escolar a l’entorn  i la participació dels pares.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
En aqeusta fase inicial vaig recollir informació general de la situació dels alumnes, m’he centrat amb 4 alumnes de 5è i 6è de primària, tres d’ells són fills de famílies nouvingudes i un de ètnia gitana.
Caracterísitiques generals:
-Tots tres segueixen força bé el curs, però tenen dificultats en les àrees de llengua i matemàtiques.
- Un dels alumnes ha deixat d’assistir a les classes de reforç per conflictes famíliars.
- La resta del grup segueix assistint a les classes amb regularitat.
- Les famílies creuen que aquests espai és per anar a fer els deures de l’escola.
- Les famílies necessiten orientació i assessorament per tal de poder implicar-se més en l’educació dels seus fills.
- Hem de tenir en compte la dificultat de la llengua, ja que alguns tenen dificultats amb el català.
- No he pogut concretar entrevistes amb les famílies, estic pendent de poder assistir a una juntament amb la treballadora familiar.
AVALUACIÓ
-           L’avaluació es basarà en el contrast d’informació.
-           L’obtenció d’unes dades inicials per poder contrastar al final del projecte.




Fase 2: Intervenció i metodologia
OBJECTIUS
- Revisió del projecte de Reforç escolar
- Revisió del materials que s’utilitza
- Fomentar la participació  i implicació dels pares en els hàbits d’estudi dels seus fills.
- Fomentar l’ús de la biblioteca
- Revisar el projecte i crear nou material



ACTIVITATS I CONTINGUTS
-           He fer una  revisió els materials existents al centre i penso que hi ha material interessant per utilitzar, tot i que cal elaborar material adequat a les necessitats de cada alumne.
-           He fet la proposta de crear nous materials més motivadors i adequats a la seva edat.
-           Una proposta que he fet és la de dinamitzar i fomentar l`ús del prèstec de llibres per fomentar la lectura i millorar el seu nivell de conixement de la llengua.


-           Elaborar un programa que afavoreixi la implicació dels pares en el procés educatiu del seu fill. Aquest programa inclou:
1.      Entrevista inicial amb els pares per conèixer la situació familiar i la predisposició que tenen .
2.      Saber què pensen i esperen els pares del reforç escolar que plantegem.
3.      Com veuen el seu fill, com l’ajuden en les tasques escolars,etc..
4.      A partir de la informació obtinguda proposar-los un treball que impliqui una estoneta al dia a dedicar-la a ajudar-los a fer els deures o compartir una activitat com una lectura o un joc.
5.      Oferir-los algunes orientacions per millorar la implicació a casa: tenir un espai per fer els deures, disposar del material necessari, dedicar una estona a compartir jocs, xerrades..., ajudar-los  a tenir cura dels materials, valorar els treballs dels seus fills, implicar-se assistint a les reunions i entrevistes, etc...
6.      És impotant que els pares s’adonin de la necessitat que s’impliquin en el procés educatiu dels seus fills i que mantinguin una actitud positiva i motivadora envers els aprenentatge que realitzen.
7.      Es farà una valoració al final de cada trimestre per tal de donar el suport necessari.

-           També crec adient posar-se en contacte amb les escoles dels alumnes per tal que ens poguin assessorar amb la planificació del treball de cada alumne i així conèixer les necessitats de cadascú.
AVALUACIÓ
En cada moment d’aquesta fase es farà una avaluació per anar ajustant el material i la metodologia activa a les necessitats dels alumnes i les seves families.



Fase 3: Avaluació del procés d’implicació dels pares en l’educació dels seus fills en l’àmbit familiar.
OBJECTIUS
-           Valorar  l’efectivitat del programa i la implicació dels pares en l’educació dels seus fills.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
-           Una de les activitats ha estat fer una entrevista amb els pares per conèixer com  ajuden el seu fill a l’hora d’estudi. He pogut realitzar dues entrevistes amb els pares, però de manera no formal, tot i així vam poder parlar una mica dels punts que haurien de tenir en compte i la dedicació d’una estona diària d’estudi amb el seu fill, sobretot de les àrees de llengua i matemàtiques.
-           Hi ha previst que a mitjans curs es pugui fer una altra entrevista per fer un treball d’orientació i assessorament.
AVALUACIÓ
-           Avaluar la implicació dels pares.
-           Avaluar el bon funcionament dels materials i metodologia utilitzada en el programa de reforç escolar.

No puc fer una valoració final del projecte de treball amb les famílies per manca de durada del procés.

No hay comentarios:

Publicar un comentario